top of page

Cahil Uzmanlar Ülkesi

Bir konuda uzman olmayan insanlar, o konuda, milyonlarca insan adına nasıl karar verebiliyor? Lafı evirip çevirmeyeceğim. Biri ya da birileri kalkıp, tüm dünyanın ortak hareket ettiği bir uygulama olan ve günlük hayatı her yönden etkileyen saatlerin geri alınması uygulamasında değişiklik yapıp “biz böyle uygun gördük” diyebiliyor. Normalde dün gece (25.10.2015) saat 04:00’te bir saat geri alınması gereken saatler, iki hafta gecikme ile 08.11.2015’te geri alınacak. Peki amaç neymiş? Bir hafta sonra yapılacak olan genel seçimde oy kullanacak insanların kafası karışmasın.

Sizce bu mantıklı bir hareket mi? Ufak bi hesaplama yapıp görelim:

01 Kasım 2015’te ülkemizde bazı şehirlerde 07:00 – 16:00, bazı şehirlerde 08:00 – 17:00 saatleri arasında oy kullanılabilecek. Diyelim ben 07:00 – 16:00 saatleri arasında oy kullanabileceğim bir şehirde yaşıyorum. Saatlerin geri alınması olayına herhangi bir müdahale yapılmadı ve dün gece saatler bir saat geri alındı ama ben cahil bir insan olduğum için saatimi geri almadım. Bir hafta sonra seçim var. Bu bir hafta içinde kolumdaki saatten başka hiçbir saate bakmadım, kendi saatim dışında başka bir saati referans alan hiçbir insan ya da kurumla zamanın önemli olduğu bir iletişimde bulunmadım. Mesela bankaya gitmedim, belli saatlerde gelen bir otobüse binmedim ya da çalıştığım kurumdaki insanlara neden bir saat fazla çalıştıklarını sormadım.

Seçim günü geldi çattı. Oy kullanmaya gideceğim, sabah erken kalktım. Saatime baktım, 07:00’yi gösteriyor. Hemen oy kullanacağım okula koştum ama o da ne kapı kapalı. Orada bulunan polislerden birine sordum, daha saat 06:00, oy kullanma bir saat sonra başlıyor dedi, bir saat sonra gelip oyumu kullandım. Bu senaryoda bir sıkıntı olmadı diğerine geçelim. Bütün gün yattım ve oy kullanma saati bitmek üzere. Saatim 15:45’i gösteriyor. Hemen okula koştum, okulun duvarındaki saat gözüme takıldı. Orada saat 14:45. Daha 1 saat 15 dakika varmış. Girdim, oyumu kullandım. Yine bir sıkıntı yaşamadım. Benim için yapılan bu güzide uygulama hiçbir işime yaramadı. Hakkınızı helal edin.

Bütün dünyanın kabul ettiği uygulamayı 2 hafta erteliyoruz demeden önce oturup “ben ne yapıyorum dur bi düşüneyim” demez mi insan?

Otomatik geri alınan saatler yüzünden kafalar asıl şimdi karıştı. Aylar öncesinden planlaması yapılan uçak ve otobüs sefer saatleri değişti. Takvime bakarak namaz kılan insanlar bir süre takvimde yazan vakitlere uymayacak. Bilgisayarlar, akıllı telefonlar ve hatta buzdolabımızın kapağına kadar girmiş olan elektronik cihazlar, hayatımızı kolaylaştırmak için saatleri otomatik olarak geri alıp, sonradan milyonlarca gereksiz ayarlama yapılması gerekecek iken birinin çıkıp “şöyle yapalım bence” demesi ve bir kişinin bile “hayır öyle yapmayalım, mantıklı değil” dememesi neyi gösteriyor? Siz daha iyi biliyorsunuz.


Tanıtılan Yazılar
Son Paylaşımlar
Arşiv
Etiketlere Göre Ara
Henüz etiket yok.
Bizi Takip Edin
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page