top of page

Apple şeyimin patentini de alacak mı?

Merak ediyorum. Olay şöyle. Apple diyor ki, Samsung bizim iPhone’u taklit etti. Ve adamlar kalkıp 2,5 milyar dolarlık dava açıyor. Bunun üzerine Samsung da “hayır asıl o bizi taklit etti” deyip karşı dava açıyor. Sonuç olarak Amerikan Mahkemesi Samsung’u 1 milyar 51 milyon 855 bin dolar tazminata mahkûm ediyor. Vay canına. 1,05 milyar dolar bu boru mu? Şimdi sosyal medyada vay efendim “Apple her türlü öper”, “Apple hakkını yedirmedi Samsung’a geçirdi” gibi fanboy stayla cümleler dolaşıyor. Abi anlıyorum, bir telefona bir buçuk – iki bin lira bayılıp suyunu çıkarana kadar kullanıyorsunuz da, o kadar para verdiniz diye de Apple iBok çıkarsa yiyecek hale gelmenize gerek yok yani.

Şimdi diyeceksiniz ki hırsızın hiç mi suçu yok? Var tabii. Gitmiş mesela şarj aletinin ucunu aynı yapmış Samsung, ne gerek var? Ama vay efendim “Dikdörtgen telefonun patentini ben aldım” dersen o zaman adama götüyle gülerler. Sekizgen mi yapsınlar?

Dokunmatik ekran üzerine de bir sürü patent almışlar. Neymiş? Ekrana “tık tık” diye iki kere tıklayarak yapılan (tap to zoom) ve iki parmağı ekran üzerinde zıt yönlere kaydırarak yapılan (pinch) zoom fikri onlara aitmiş, bedava kullanılamazmış. Bunlar “multi-touch” (çoklu dokunmatik) kelimesinin de patentini almaya çalışmışlardı bir ara. (#) Bunun adı bana göre yüzsüzlük ya da daha evrensel bir dille Dünya üzerinde tekel olmaya çalışmaktır. Ekşi sözlükte tartışılan bu konuyla ilgili gary ridgway nickli bir yazar şöyle demiş: “Artık Ford da 4 tekerlekli, direksiyonlu, motorlu araç üreten her firmaya dava açabilir*” Çok doğru. Benim aklıma da Coca Cola geliyor bu konuda. Bence onlar da şişe şekilleri, kolaların üzerindeki o meşhur kırmızı renk, beyaz font, kolanın o karamel rengi falan deyip diğer içecek firmalarına dava açsınlar. Ama açmazlar. Neden? Çünkü Coca Cola dediğin dev şirket Le Cola’dan, Cola Turka’dan falan korkmaz. Ha, korkuyorsan da öyle dikdörtgen telefon, dokununca büyüyor bunu biz bulduk diye ötüp durursun.

Sonuç olarak; ne Apple ne de Samsung kullanıcısıyım. Bu iki dünya devinin de ortak hedeflerinin cebimizdeki parayı son kuruşuna kadar almak olduğunun gayet farkındayım. Samsung bir şeyleri araklamış mı, evet araklamış. Ama patent patent diye de bokunu çıkarmamak lazım. Yoksa ayfon dört este takılıp kalırız, bir “S” ileri gidemeyiz maazallah. Bu arada şeyimin patentini de alacak mı derken yanlış anlaşılmasın, blogumdaki şu üst tarafta bulunan tırtıklı mavi çerçeveden bahsediyorum …


Tanıtılan Yazılar
Son Paylaşımlar
Arşiv
Etiketlere Göre Ara
Henüz etiket yok.
Bizi Takip Edin
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page