top of page

Sevgililer Gününün En Zor Eylemi: Hediye Seçimi


Bugün takvime baktığımda 14 Şubat’a bir haftadan daha az kaldığını fark ettim ve her sene olduğu gibi bu sene de sevgilinize ne alacağınızı kara kara düşündüğünüzü tahmin ettiğim için sizin adınıza küçük bir araştırma yaptım. Aslında bu konuda araştırma yapmaya gerek görmeyecek kadar tecrübeye sahibim fakat yine de zamanın şartları neleri götürüp neleri getirmiş şöyle bir göz atmakta fayda var diye düşünüyorum.

Bazılarına sordum, sevgiliniz size sevgililer gününde ne alsın isterdiniz diye. En sevdiğim yöntem budur. İnsanlara duymak istedikleri soruyu sorup, sonuca başkalarının ayak izlerine basarak ulaşırım. Sorumun sonuna da lütfen dürüst olun diye ekledim. Sanırım sırf dürüst olmak için birçok kişi araba hediye edilse mutlu olacağını söylemiş. İstedikleri şey, sıradan bir araba da değil, milyonluk spor arabalar. Öyle bir sevgili var mı?

Sevgilisi olmayanların verdiği cevaplara baktığımda hepsinin bir ortak noktası olduğunu gördüm: Yokluk durumunda aza kanaat etmek. Sevgilisi olmayanlar “hediyeye gerek yok” , “tüm gün birlikte olsak yeter” , “onun varlığı bana en güzel hediye” gibi klişe cevaplar vermiş. Aslına bakarsanız hiç inandırıcı gelmedi. Gelin kendinize itiraf edin; sevgililer, her sevgililer gününde, küçük de olsa bir hediye bekliyor.

Maddiyata çok fazla önem vermeyenler yok mu? Elbette var. Onlar hediye romantikleri. Aslına bakarsanız bir zamanlar ben de onlardan biriydim. Bakın bir hanımefendi ne demiş: “Ya bana böyle kendisi minik minik birkaç defter yapsa çok beğenirdim. Hatta onu da kendi yaptığı, kapladığı kutuya koysa mesela. İçine de hissettiği birkaç şeyi yazsın ya hazır uğraşmışken, poh pohlanayim azıcık da”. Bu örnekte hediye istemeyen bir kadın görmüyorsunuz, maddi anlamda bir önemi olmasa da romantik bir hediye isteyen bir kadın bunu söyleyen kişi.

Önce sevgilinizin nasıl bir hediyeden hoşlanacağını tahmin etmeye çalışın. Siz erkekler, yılların klişe hediyesi olan parfümden uzak durun. Sevgililerinize parfüm hediye ede ede ozon tabakasını deldiniz be kardeşim. Kızlar, siz de öğretmenler günüymüş gibi gidip kravat almayın.

Erkeklere tavsiyeler

Sevgiliniz pahalı hediyelerden hoşlanan bir kadın mı yoksa ufak tefek hediyelerden hoşlanan bir romantik mi? Önce sevgilinizin hediyenizi gördüğü anda vereceği tepkiyi hayal edin. Çok paranız varsa hem romantik hem pahalı hediyeler de alabilirsiniz. Bu hediye lüks bir restoranda keman eşliğinde bir akşam yemeği ya da tek taş pırlanta bir yüzük olabilir. Zengin değilseniz çiçek iyidir. Sevmiyorum diyen kadın bile çiçekleri sever. Çiçek opsiyonunu ikinci bir hediye olarak da kullanabilirsiniz. Kız arkadaşınızın sevdiği yazarın bir kitabı ile birlikte bir demet çiçek size dokuz kaplan gücünde romantiklik katabilir. Çok eskiden denediğim bir hediye vardı. Bir kutu madlen çikolata alıp tamamını gelişigüzel ikiye kırıp, parçaların yarısını yiyip, yarısını kutuya geri dizmiştim. Üzerine de “hepsini denedim ama senin kadar tatlısını bulamadım” yazmıştım. Bence bunu denemelisiniz :)

Kadınlara tavsiyeler

Erkekler genelde işlerine yarayacak, günlük hayatta kendilerine keyif verecek hediyelerden hoşlanırlar. Bu bir bilgisayar oyunu, sevgilinizin tuttuğu takımın forması, şık bir çakmak, herhangi bir elektronik alet olabilir. Aslında hediye olayında taraflar eşittir fakat ülkemizde hediyeyi genelde erkekler alır algısı hakim olduğu için, 14 Şubat’ta hediye almayacak olsanız bile bu sizin için çok büyük bir dezavantaj olmayacaktır. Bir kartpostal, erkek arkadaşınız duygusal biri ise hem maliyeti düşük, hem de akılda kalıcı bir hediyedir.

Sonuç itibarıyla yılda bir gün olan sevgililer gününde özel bir hediye alma ve mutlu olup mutlu edebilmek önemlidir.


Tanıtılan Yazılar
Son Paylaşımlar
Arşiv
Etiketlere Göre Ara
Henüz etiket yok.
Bizi Takip Edin
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page